قهوه در بدنسازی - فروشگاه آنلاین بدنسازی

قهوه در بدنسازی

قهوه در بدنسازی

مکانیسم اثر قهوه

کافئین(caffeine) به طور طبیعی در چای و قهوه وجود دارد یک داروی محرک است. معمولا برای بهبود عملکردهای ذهنی به کار می‌رود. تاثیر کافئین بر مغز زیاد است. این ماده با مسدود کردن پیام‌رسان‌های عصبی گیرنده‌های آدنوزین، باعث افزایش آمادگی مغز برای حرکت و کار می‌شود. کافئین علاوه بر این بر پیام‌رسان‌های عصبی دیگر شامل نورآدرنالین (Noradrenaline)، دوپامین (ِDopamine) و استیل‌کولین (Acetylcholine) نیز تاثیر می‌گذارد. تمام این پیام‌رسان‌های عصبی روی روحیه و وضعیت ذهنی انسان تاثیر می‌گذارند. قهوه در بدنسازی و اهمیت آن در ورزش در ادامه به ان میپردازیم.

اهمیت قهوه در بدنسازی

۱- وجود آنتی اکسیدان در قهوه: دانه‌های قهوه سرشار از آنتی اکسیدان هستند.

2- پیشگیری از پارکینسون: مطالعات زیادی گویای این مطلب است که مصرف منظم قهوه قدرت کاهش خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را دارد.
3- بیماری آلزایمر: کسانی که در طول زندگی قهوه می‌نوشند دیرتر مبتلا به بیماری آلزایمر می‌شوند.

4-سنگ صفرا و کلیه: نوشیدن حداقل یک فنجان قهوه در روز تا ۱۰% احتمال این بیماری را کاهش می‌دهد.

5- کاهش آسیب‌های کبدی

6- پیشگیری از پارکینسون: مطالعات زیادی گویای این مطلب است که مصرف منظم قهوه قدرت کاهش خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را دارد.

7- افزایش هوشیاری

مضرات قهوه

تمامی موارد ذکر شده در صورت زیاده روی مصرف قهوه است.
1-فشار خون

2-خواب نامطلوب

3-رفلاکس گوارشی

4- کاهش جذب آهن

بهترین زمان مصرف قهوه

– نوشیدن قهوه زمان ناشتایی : قهوه را بهتر است شکم خالی مصرف نکنید. خاصیت اسیدی قهوه  باعث تحریک شدن ترشحات معده می‌شود.  مصرف قهوه هنگام ناشتایی در طولانی مدت باعث ورم، سوزش و حتی زخم معده می‌شود.

– قهوه قبل و بعد از بدنسازی : طبق مطالعات مصرف قهوه انرژی لازم برای انجام تمرین‌های دشوارتر را فراهم می‌کند. همچنین بهتر از مصرف دارو های انرژی زا هستند. البته قهوه بعد از ورزش هم بسیار مطلوب است. اگر بعد از ورزش قهوه بنوشید، اسپاسم عضلانی ناشی از ورزش کردن کاهش پیدا می‌کند و کم‌تر احساس درد خواهید کرد. همچنین ریکاوری بهتری بعد از تمرین خود تجربه خواهید کرد. قهوه در بدنسازی اهمیت بالایی دارد.

– قهوه قبل از خواب : آدنوزین (Adenosine) با اتصال به گیرنده‌های مخصوص خود حس خواب آلودگی و بی‌حالی را در فرد ایجاد می‌کند. کافئین با اشغال این گیرنده‌ها باعث اختلال در سیستم خواب می‌شود. کافیین هشت تا چهارده ساعت زمان می‌برد تا تمامی اثرات کافیئن از بدن خارج شود. نوشیدن قهوه در ساعات پایانی روز و در زمان نزدیک به خواب‌تان باعث خواهد شد تا شما در خوابیدن دچار مشکل شوید. جالب است بدانید براساس برخی از مطالعات کافئین می‌تواند به خواب راحت شما نیز کمک کند.

فروشگاه آنلاین تلاجیم عامل فروش فیتنس کافی برای شما ورزشکاران در چهار دسته می باشد.

قهوه مخصوص بانوان
قهوه مخصوص آقایان

0
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.